Tuesday, January 4, 2011

Tips nak tau brader tu dah berpunya ke belum

Alkisah

sebelum-sebelum ni, aku buat entri pasal awek...sampaikan aku kena tembak dengan hampir semua pengomen nakkan rahsia jantan terbukak..haha...dan bila salah sorang member aku tadi bercerita yang dia kena tipu dengan sorang jantan yang rupa-rupanya dah bertunang, then aku rasa benda ni takleh nak diholdkan sebagai rahsia lagi...sebab makin dibiarkan, makin banyak pompuan yang convert mencarik tomboi(kredit to Yann Mazian) dan ada jugak yang cakap "I don't believe in love anymore" sekaligus membuatkan jantan macam aku ni dah makin payah nak laku...kurang hajor betul punya jantan tak cukup..marah ni...huhu

sebelum ni kita selalu cakap yang pompuan ialah makhluk yang complicated...tapi lepas aku perhatikan pattern yang makin banyak, actually jantan adalah makhluk yang lebih complicated..sebab kebanyakan pompuan walaupun diorang suka keep perasaan diorang as a secret, tapi kita boleh baca dari riak muka dan body language diorang...dan dari situ kita boleh perasan yang tanda-tanda tu macam menjerit-jerit kat kita bagitau..compared to jantan, diorang memang cukup pandai cover everything up sampai tak perasan langsung apa rahsia diorang..so, aku bukak salah satu rahsia diorang..cemana nak kesan yang diorang dah berpunya atau belum...

  1. diorang tak pernah angkat phone diorang kat depan korang..everytime ada call, dia macam tarik muka and lari jauh-jauh...fishy isn't it??

  2. sangat susah nak ajak p date secara kerap...mesti ada alasan lain...something about kije, reunion, sports...sometimes benda tu betul..tapi perhatikan..waktu-waktu emas nak date macam valentine's day ke, tarikh yang cantik-cantik ke, time gaji ke...mesti tak boleh..so mesti ada secret yang tak terbongkar lagi tu...

  3. diorang ni memang jenis yang cukup pandai simpan rahsia...diorang suka bercerita pasal family, jobs, friends..tapi tak pernah sama sekali dia cerita pasal ex-ex diorang...kalo diorang cerita pasal life diorang, korang mesti akan terperasan satu gap masa yang missing..dan tu ialah masa diorang bersama dengan diorang punya special someone...berhati-hati ek...

  4. kebanyakan jantan yang dah berpunya ni memang ada skill mengorat dan ambik hati yang tinggi...tapi ada masalah jugak nak kesan...sebab sometimes, a love divorcee jugak ada skill yang sama..then macam mana nak kesan??look at how persistent they are..sebab jantan-jantan cenggini kengkadang dia ada private advisor a.k.a endut dia..yang love divorcee lak, still ada terbuat silap bodoh sebab diorang tak tau secara tepat apa yang patut dan tak patut diorang buat untuk sorang pompuan tu..kan?

  5. bila dalam satu event, jantan jenis cenggini ada 2 stail...satu, all out dan happening gila..yela...nak cover buat apa...dah ada orang yang punya kan...dan satu lagi, selalu berlagak matang...huhu..kalo someone in between tu, maybe selamat la..ingat ek...MAYBE...

  6. diorang ada satu charm yang buat pompuan tergila-gila kat diorang...bukan sebab muka yang hencem atau poket yang tebal...tapi cara diorang appear then blah tu meninggalkan kesan...sebab tu ramai giler pompuan admire kat jantan cenggini...kalo jantan lain?they all appear, try to be annoying and left the annoyed feeling..ahaks..berhati-hati dengan aku...walaupun aku bukan kategori yang berpunya tapi skill tu aku dah asah...

  7. ni yang paling sure dan tepat..diorang tak pernah berenggang dengan handphone diorang dan tak pernah bagi orang explore handphone diorang...biasanya kalo orang cenggini ada dua jenis, satu, jantan yang dah berpunya...satu lagi, tokan 3gp melayu...haha..korang faham sendiri la ek..
cukupla tujuh... banyak-banyak kang ada jek jantan marah aku...mana aci...pompuan bubuh 5@6 jek..jantan bubuh tujuh..hehe..chill...macam aku cakap..jantan lebih complicated dari pompuan...even kalo arini aku bukak rahsia ni, masa akan datang, diorang akan develop skill baru...dan semakin complicated nak diceritakan..

p/s: susah sebenornya nak kenal pasti...sebab jantan ni kalo korang tanya dia dah ada endut ke belum pun, jarang yang ngaku...kalo dia ngaku pun dia still ngorat gak sampai orang jatuh hati..apa pendapat korang??yang jantan-jantan korang setuju tak??hehe~

*peringatan untuk iwan..jangan sebut nama tu..aku pissed off..

    28 comments:

    iwan_dextrous said...

    ahhaha..siot ko along..ak belum komen ap2 dh mentioned name ak awl2..hihih...

    1 smpi 7 tu sume x ad pada ak kn..so ak single lagi.hahahahah

    Dextrous cyber life

    Along Tapa said...

    iwan dextrous

    aku tau ko mesti nak sebut pnya nama tu..

    1-7 takde??ada..ko tertinggal yang no.6 tu...lagipun aku tak abis lagi ajor ko bab tu..hahaha

    Anonymous said...

    [kalo dia ngaku pun dia still ngorat gak sampai orang jatuh hati]

    setuju bebenor

    Unknown said...

    ehss..erkk..tp dpt cam weh laki dah bermakwe.tp laki buat pe psg bnyk2.sbb duit dia jugak banyak yang habihhh.

    Along Tapa said...

    syuQ

    haha..macam banyak kali kena jek syuQ..haha..rilex2..i kan ada.. :p

    echah mashuri

    mungkin diorang takde kije..or diorang ada skill buat sang awek tu belanja..jadik duit dia tak abis...huhu

    Gorengbaek - Tips nak tau brader tu dah berpunya ke belum

    Hangit habis dah - Cik Miamans kata aku frust peringkat tinggi..otak ko!!

    Lulu Caldina said...

    blurr takde idea...ngee

    Yann said...

    kadang2 kan, nk detect lelaki dah berpunya nih agak susah. yann dh terkena dulu. amboi. muka nampak baek. tapi hati mcm jin.
    bagus tips nih. berguna utk kaum perempuan. jangan pulak ada pere,puan yang cop lelaki sbg si pemain cinta, lalu si perempuan tuh beralih arah kepada lelaki tiruan yg bernama tomboi. gagaga.
    mintak dijauhkanlah kaum perempuan daripada lelaki yg sudah berpunya dan tomboi.
    tapi kan along, ada gak perempuan nih mmg sukakan laki orang, tunang orang dan boipren org. itu apa citer? hehehe. bagi tips sikit. hehe. :)

    nabilah_2908 said...

    hmm...lelaki yg pernah sy kenal dulu...xde ciri2 mcm ni...tapi.....

    nasib baik la hubungan tu belum serius mana...

    ingt dulu...dia call dari kedah..kononnya ikut company trip..jalan2 kt kedah...rupa2nya dia pi bernikah dgn org kedah..

    mcm mana terbongkar..?

    time tu dia demam...risau la juga kan..? so call la dia...tiba2 ada perempuan jawab...terkejut gak..terus matikan fon..

    esoknya...wife dia call...puas juga kena soal siasat..nasib baik wife dia cool je..

    hmm..satu pengalaman yg bernilai..

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    PANDANGAN ANDA DIPERLUKAN

    Along Tapa said...

    Lulu Caldina

    haha..cemana boleh blur ek..

    Yann Mazian

    tula..kadang2 sebab nila setitik rosak susu sebelanga..

    pompuan yang suka tunang orang, laki orang tu..mungkin sebab diorang jeles dengan si tunang@bini jantan tu..jadik diorang cuba nak rampas..tapi percayala..arini diorang cuba rampas hak orang, satu ari nnt orang lak rampas hak dia tu.

    Along Tapa said...

    nabilah

    macam aku cakap..jantan ni makhluk yang complicated..benda yang aku tulis ni just yang sikit dan obvious..banyak lagi tanda-tanda...tapi tak boleh nak describe..

    mizayusof said...

    salam along tapa. maaf komen miza tak berkaitan dengan entry :)

    terima kasih sebab tak jemu-jemu komen di blog miza. miza memang tak nak reveal link blog dia. cuma miza tak suka cara dia menipu tu. memang miza gila contest tapi sekali kena hangin jugak lah. mungkin tkda rezeki miza kan. miza anggap macam tu je lah. biarlah dia. entry tu dah lama miza peram dalm draft hari ni baru terasa nak publish lepas baca entry di blog kak nana.

    yanamib said...

    satu lagi tips aku nk bg, jantan dh berpunya ni kalau tgh curang mesti dia ajak pompuan simpanan dia dating tpt jauh² sbb takut kantoi dgn famili/kawan²...

    yes! aku pernah jmpe jantan cilake nih...bkn aku yg kena tipu, orang lain..tp aku hanya mampu tengok je penipuan dia...hahaha..

    kesian pompuan yang kena tipu tu..ngok ngek jugak sapa soh murah sangat serah diri percaya kt jantan yg baru kenal 2 minggu..kenal kat mespes lak tu...bodoh! har har har apesal aku emo? lalala~ =P

    Vivian said...

    sah la pakwe aku mmg aku punyer..takder org lain..

    die tak romantik.kayu..boleh ajak dating slalu..hihi...hp pun kdg2 aku bengang die boleh tinggal dlm keta jer. ish.

    Along Tapa said...

    Miza Yusof

    ok..sekurang2nya terlepas rasa sakit ati tu kan~~


    yana mib

    huhu..memang betul2 ko ni berpengalaman benda2 cenggini..huhu..
    aku pun pernah jumpa pompuan yang kena cenggitu..sian tgk.tak caya tanya iwan..huhu

    Along Tapa said...

    BSI-BSR-VIVIAN

    haha...ok..nak aku takutkan ko tak??mana tau dia pakai line TM jek buat gayut malam2..free..boleh cakap lebih lama...takut tak??takut tak???

    TrahAssan said...

    Muahahahaha akhirnya entry yang gua tunggu tunggu !

    Okay sahlah kebanyakan lelaki yang ngorat aku (cehhh) memang banyak 'spare part' .

    hmm macam mana pulak kalau lelaki yang terlebih mesra dengan perempuan ? for instance , dia panggil perempuan tuh 'sayang' walaupun kwn jek .

    and kalau lelaki tu suka pasang scandal ? kira sama jenis ke dengan yg ko nyatakan dalam entry tuh?

    Along Tapa said...

    Trah Wann

    ehem..dua2 tu didalam kategori jantan birah..ko faham tak birah tu apa??pegi carik entri loghat johor dulu..ahaks..

    Rose said...

    along,
    ke7-7 fakta td mmg betul..aku sokong..

    kalau betul lelaki tu single..dia akan bwk awek dia jumpa mak ayah dia dulu then br leh confirm lelaki itu single..

    Along Tapa said...

    RozSyah

    tu dia..orang paling berpengalaman dah bagi pendapat..mekasih kak...

    huhu..tu la cara terpower nak menunjukkan keikhlasan..kan kak??

    Vivian said...

    aku tak takot pun..sbb kak rozsyah cakap bawa jumpa parent..eleh..aku dah buat muka tak malu bertengkek kt rumah dia..hahahaha

    along..along..

    Along Tapa said...

    BSI-BSR-VIVIAN

    hehe..tak takot ek..tu tandanya ko power la~~~

    huhu..vivian..vivian..

    Hanys Najib said...

    teringat dulu bila ex aku curang kat aku, mesti dia ade buat 1 2 perkara as u said tu kan?ah! confirm~! ntah2 masa dia nak ngorat perempuan tu dia kata "saya single lg, sape lah yg nak kat sy yg tak hensem ni.." heh! nyampah! haha
    ;D

    Along Tapa said...

    hanys

    haha..typical..lain kali ko kalo ko ada endut, ko cakap kat dia...awak kalo nak curang pun, make sure skill di tahap tertinggi..barula saya tak marah..haha~

    ♥Ismi Huda♥ said...

    ''kalo awk terima sy dlm hidup awk, sy lah jadi org yg paling bahagia sekali''kata lelaki penipu.. cisss.. haha.. good entri bro..

    p/s: endut tu ap? x faham.. huhu..

    Along Tapa said...

    Ismi Huda

    haha..dia tak tipu..betulla dia bahagia..lepas tu dia carik yang lagi bahagia...haha

    p/s:endut tu makwe/pakwe..loghat johor tu ek..

    ± said...

    perghh! 1-7, along? nanti aku torture iwan pecahkan rahsia yg ko pissed off sgt tu..hahahhh

    kalau korang yg ramai2 kat sini terer, along tapa dah berpunye blom?

    entry ni dah outdated.sure xde org jwp

    Along Tapa said...

    Dark Half

    haha..aku tolong jawabkan bagi behalf orang yg tak de...aku dalam title duda couple...haha...ko faham kan??

    Unknown said...

    Tnye ne ??klau dh khwin sme kew ??ciri2 mcm nee...