Monday, August 2, 2010

"Mak" aku hilang!!!!!!

Alkisah

jadikla citer...aku pegi shopping barang-barang...biasa r rumah baru ek....macam-macam ek...lepas tu en.luya pun sebut nak beli sesuatu, lepas tu en.maskot pun kata kenapa ko carik benda tu??takyah beli...disebabkan peristiwa tu,termuncul la idea aku nak buat post entry kali ni...teringat satu citer yang aku pernah baca..pasal sarip dengan jali...maka jali pun bercerita la....

satu hari, aku ternampak sarip keluor masuk opis dengan muka resah lagi bimbang... macam ada benda yang tak kena...muka pun sungguh-sungguh aku tengok macam nak mintak kena pelempang bugis...aku pun tanya dia...cenggini la dialognya lebih kurang..

jali:sarip...aku tengok ko arini muka macam tak boleh blah ni kenapa...pakat-pakat sedih lak aku tengok muka ko ni...

sarip: mana tak sedih dowh..aku dari petang semalam carik mak aku takde...dah hilang...pagi semalam aku tengok elok jek ada kat dapur..tetiba hilang jek...riso dowh aku..

jali: hah??!!!bior betul...cemana mak ko boleh hilang??habis bapak ko kata apa ngok??

sarip: bapak aku stedi jek..aku cakap dengan dia, siap hisap-hisap rokok(jangan diikut amalan ni...merokok memberikan diskaun pada umur korang) cakap..alaa..rileks la...nanti jumpa la tu...cuba la ko carik kat mana-mana dulu..

jali: huish..selamba gak bapak ko ek...tu dia riso tu dalam ati..taknak tunjuk...mehla aku tolong ko carik...agak-agak ko ada kat mana??

sarip:last aku tengok ada kat dapur..ko tolong la tengok-tengok kat situ...

pastu jali pun carik la..kat dapur...takdek...pastu dia tengok sarip keluor kejap, pastu dia masuk dengan muka ceria berseri-seri..

jali: muka lega jek ko..apsal??

sarip: aku dah jumpa dowh mak aku..baru jumpa tadi...lega seyh...

jali: huh??alhamdulillah..bagus le cenggitu...mana ko jumpa mak ko tu??

sarip: rupa-rupanya mak aku ada kat SINKI PANTRI...aku lupa aku letak situ semalam...

jali: haram!!!!ko ni dahla membazir masa dengan tenaga aku...tu nama dia "MUG" la bingai...ko pun sebut la betul-betul..buang masa jek aku riso...cait~~~

p/s: pengajaran dia lain kali sebut la nama yang tak bagi kompius...cawan besor ke, koleh ke...kan menyusahkan tu kalo hilang...oh ye...tuan blog menaip cerita ni sambil ditemani lagu-lagi hindustan yang syahdu..tak rock sungguh~~~

13 comments:

luya.لويا.:) said...

woot .hahahak . sme eh ngn mug aku . HAHA

Along Tapa said...

luya

kan??aku tgk mug tu teringat jek kat ko...sama kaler dia...hehe...double meaning ek~~~

MHps said...

Pengajarannya ialah - kena ada lebih dari satu mug. Satu rumah ko boleh letak.. Nak cari senang kan?

nabilah_2908 said...

pernh baca gak cerita pasal Mug ni..

jenuh kwn u risau...ingtkn mak hilang..

lain kali..cakap biar terang... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
BUSY MONDAY

Along Tapa said...

MHps

uiks??kalo banyak2 "mak", tahan ke bapak??hehe~~~

nabilah

huhu..tula...aku pun rasa cam pernah baca citer tu~~~hehe

fiezah91 said...

wakakaka...along.. entry ko mmg buat aku gelak wei

syuQ said...

hoho..best pe layan hindustan skali skala haha

y@n@ M!B said...

hahaha memang sengal..mug=mak...hehe..qalqalah 'G' pada mug tu kena pekat sket...ngee~

Along Tapa said...

fieza

nasib ko gelak...senang ati aku...kalo ko nangis kan dah payah aku nak pujuk~~~ heee~~~

syuQ

hindustan kalo klasik syuQ eh silap..syok gak layan...tapi yang baru2 ni~~~~ errr~~~ ko paham jek la~~

yanamib

so kalo qalqalah g tu kena pekat, sebutan dia jadik cemana???Magggge'....eh??

intan shafiqah said...

haha...hang ni ade je pOint tuk kuar entri ye...mcm2...cheQ pikir 'MAK' itu adlh pggiln bgi bnda..rupa nya, 'MUG'...~haha, memg Qalqalah kena pekat...kuikuikui...

~tak rOck sgguh alOng melayan lgu hindustan...dh2, lyn nasyid plak...era2 nk masuk Ramadhan ni..hihihihi..

Along Tapa said...

intan

entri tu akan terkeluor kalo aku tetiba jek jadik peka dengan keadaan sekeliling...sebab sumber tu muncul tak disangka-sangka~~ek??

erk...ramadhan kena layan nasyid ke??baru nak layan rosiah chik punya lagu...heeee~~~

masturah idrus said...

sengal la weh!!!

hahahaahahaha.. punye la semangat aku bace tadi..

Along Tapa said...

mashi lalallalala~~~

uh???bagus2~~~teruskan semangat anda tu...hakhakhak