Tuesday, August 17, 2010

Di saat waktu terhenti....kosong.....

Alkisah

dah masuk hari yang keberapa entah aku tak tau aku mengadap Tenggiling tanya apemenda yang patut aku tulis kat dalam blog yang berwarna biru kundang ni...tiap kali aku bukak blog, komen dan terjah blog member-member, bila bukak balik blog sendirik, tetiba jek muncul ayat ni dalam kepala aku..."aku pandang ko, ko pandang aku balik..." bukan aku jek yang blank nak tulis apa...Tenggiling pun dah kehabisan modal nak bagi cerita kat aku...

dah kemudian muncullah lagik peristiwa aku pandang ko, ko pandang aku dengan Tenggiling....dan sekali lagik aku pandang desktop aku yang indah berhiaskan background phoenix yang lebih megah dari header gorengbaek....sampai aku rasa kalo phoenix tu boleh cakap...aku rasa dia cakap ko ni tak habis-habis termenung buat muka comel depan aku...ko bajet aku nak bagi idea la ek....jadik terpaksa la aku tekan button condition zero bagi melempiaskan ketaktauan nak update apa...

kesian ek tengok aku terpaksa buat muka comel hari-hari depan Tenggiling nak carik idea...nak tulis pasal ehem ehem...awek depan rumah tu, dah seminggu tak terserempak....dia segan kot...tapi sekarang dapat gangguan lak dari awek rumah dekat-dekat situ gak..hehe...jangan salah anggap...aku cuma bermesra dengan jiran-jiran...ek En.Iwan Dextrous, En.Luya,En.Bib, oh ada geng rumah baru yang tetiba buat muka takde segan jadik blogger...Encik Uk...Kalo korang rajin pergilah terjah blog dia...tapi berhati-hati...jangan kata aku tak ingatkan...ayat dia kat dalam blog tak la se"rock" aku...sebab sangat skema....takpe....percubaan awal....ek??

lagipun dalam bulan-bulan puasa ni, aku tak banyak menjadik nakal...setan kena rantai beb....tu yang jadik baik sikit...jadik budak taat jek...bangun sahur, pegi kelas, balik kelas, tunggu berbuka, termenung menghadap Tenggiling, tido....korang teruskan kronologi kehidupan aku tu secara berulang-ulang dengan looping yang expired dia parat habis puasa...ehem ehem....panjang gile intro mengamput aku...last-last ni yang jadik posting aku lak....adehhh......

aku sebenornya nak tanya benda ni...korang tau tak kita dah ada line telefon baru..niscom015...lorh....dah cukup syarat dah nombol telefon kat Malaysia ku tercinta ni...dari zaman 010 sampai 019...dah penuh ek sume nombol telefon ni....agak-agak kalo ada mana-mana syarikat yang gatal-gatal nak buat line telefon baru, line 01 apa la yang diorang nak pakai...takkan nak start nombol baru lak...guna 02...entah...aku tak tau....

p/s: dah...cukup-cukupla aku mengamput tak tentu pasal ni....dah nama tak de idea nak tulis apa pun boleh mengamput panjang-panjang lagik...kesian korang kena baca posting aku yang takde point nak cerita apa ni...ahaks~~~~....lupa...sape nak belanja aku berbuka???pokai lak~~~ :p

12 comments:

intaneqashut said...

haha...
sebelum ni, alOng ade je pOint...tetibe, xda pOint...tertunggu gk hang meng'update'...lalala...~...

erm, niscom015?...oh, seyes...xpenah dengar...u got isu la alOng...klO hang rajin godek, hang ble masukkan rate dia murh ke ap ke...beza dia ngn line laen ke...hehe...xda la cheQ kena meng 'goOgle' semata2 alOng tny, korg penah dgr x niscom015 ni?....hehe...

yanamib said...

sebab aku kena baca posting ko, makanya ko la kena lanje aku buka..yeayy!


err ayt ko rock ke..lalalalala~ \/(^_^)

nabilah_2908 said...

meraput pun..sampai habis sy baca..huhu...

niscom 015...belum pernh dgr lagi.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
MISS RED SAKIT

Rose said...

meh sini along..aku banje ko mkn...

Along Tapa said...

intan

tula...aku dapat tau pun dari bapak aku yang comel...tu aku terus bagitau...huhu

yana mib

aaaa....aku belanja tapi ko keluor duit ek??ko dah kije..aku student lagik...hahaha~~~

nabilah

kesian ko sebab baca sampai abis.....:p

rozSyah

kak ros...kalo ko dekat dah lama dah aku terjojol ada kat depan bijik mata ko~~~

iwan_dextrous said...

x phm2..hahaha

azmihamin said...

kesian ko long..huhu

Along Tapa said...

iwan dextrous

aku pun tak faham dowh~~

azmi

aku lagi kesiankan ko sebab baca sampai habis...ahaks~~~~

fiezah91 said...

ko pon reti xda idean nak update ke?ingat aku je..wakakaka..

Along Tapa said...

fiezah

ko la ajor aku jadik takde IDEAN...jap...IDEAN tu apemenda??

Masturah Idrus said...

ko merepek je la along oi....
aku tetap setia ngn ko.... kalo ko tak merepek, tak indah la hari2 aku.. haha

Along Tapa said...

mashi lalala

huhu...nasib ko faham....aku kalo tak merepek, tak gumbira dalam ati~~~