Wednesday, August 11, 2010

Kau sungguh menusuk kalbu

Alkisah

Terjadikla citer semenjak duduk secara merdeka dengan takde peraturan ataupun orang sergah bilik nak tengok-tengok keadaan...bermacam-macam ragamla yang terjadik kat dalam rumah baru ni...masing-masing semua dah mula gumbira setiap hari..balik kelas, game..balik kelas, melahu...balik kelas, "awek hunting"...ehem ehem...aku tak termasuk yang last tu..sebab aku di hunt..hehe..perasan kejap..

tapi aku taknak cerita pasal tu sebab tu perkara biasa..almaklumla ek...jantan-jantan bujang kalo dah terlepas sangkor memang cenggini jadiknya...tapi yang aku nak cerita ni benda yang sangat menusuk kalbu,,,bukan niat nak mengata tak pun nak memalukan orang...tapi rasa dah tak tertahan dah aku dengan sifat yang menusuk kalbu ni...tak tegur salah...cakap depan-depan touching...terpaksa la cerita kat dalam blog ni..tu pun kalo ko rajin nak baca...kalo ko tak baca nasib le aku dapat dosa free..

sebenornya aku nak cerita pasal keharuman dirimu itu...tolongla...dah lama dah tahan...setiap hari aku menahan perasaan dengan bau-baumu itu...masuk-masuk pintu jek dah terkeluor dah haruman semerbak kasutmu yang mengalahkan bau lavender yang menenangkan tu...sampai kadang-kadang tak cukup nafas aku disebabkan aura kasutmu yang menusuk kalbu itu..dah aku beli febreeze sampai dua botol...nak kata ko tak guna, setiap kali aku main spray-spray, aku spray jugak kat kasut ko...lepas tu ko pun spray lagi sekali lepas aku spray..tapi aku taktau kenapa febreeze tu tak dapat menandingi kehebatan diri ko tu...

tu baru cerita masuk rumah...bila dah ada kat bilik ko...tak sempat aku melangkah masuk, aku dah siap patah balik dah tak jadik nak masuk..takkan ko tak perasan semenjak kita duduk rumah baru, aku tak pernah melangkah masuk kat bilik ko..bukan aku tak rela tapi aku tak sanggup...ko pun faham mulut aku ni insurans dah lama tak update...kang ada jek laju mulut aku terlepas...aku taknak ko terasa...nanti seminggu ko tak balik melaka...tu tak campur lagi kalo aku duduk kat sebelah ko....ko tau tak bergelen-gelen makian aku simpan dalam hati..aku nak gak tuntut kat ko sebab secara tak sengaja ko dah buat aku beramal sedekah amalan kat ko..dahla aku sendiri tak banyak amal..kesian la kat aku...

wahai kawanku...apalah salahnya kalo ko tukor-tukor baju ko tu hari-hari...kalo ko malas pun apala salahnya ko ampai baju ko tu jangan bagi berbau...nasib baikla aku takde hidung yang sangat sensitif..kalo tak, hari-hari ko nampak aku muntah ijo...kan ko dah terasa dah...tu tak campur lagi dengan hari lori sampah datang...dapat tak ko bayangkan...baumu  yang sangat maskulin tu bercampur dengan bau sampah yang amat menusuk jiwa...sebab tu aku kadang-kadang ter"blank" kejap bila masuk kat dalam rumah...kalo aku pakai topeng jerebu aritu ko gak yang terasa....

kalo ko terasa dengan apa yang aku tulis ni, aku mintak mahap la ek...aku tulis ni pun bukan sebab aku jek yang dah tak tahan...tapi kalo dah ramai buat rombongan meminang mengadu kat aku pasal keharumanmu tu, terpaksa la gak aku tulis kat sini..sebab dah cakap depan-depan pun ko boleh buat dek jek dengan aku..aku lak yang segan...

p/s: korang yang baca ni kalo ada yang perangai sama dengan member aku ni, tolong-tolongla ubah..aku kesian kat ko..tak best la kalo ko pun jadik bahan marah member-member...lagipun aku tak tahan tengok bila orang ngadu cenggitu kat aku...sian aku...ehem ehem...nak kena cepat-cepat...aku terdengor suara awek~~~

24 comments:

iwan_dextrous said...

harum baumu bak ~~~~~~~~~..

hihihihi...no komen...x bek ko nie..

fiezah91 said...

hak hak..sabar je la along..huhu.. apa kata ko tlg basuh baju kwn2 ko tu..miahaha..xla ko merana menghidu bauan yg ada..ekeke :P

psttt.. yeah..ko dah x tulis comel..tahniah2 :P

=int@neq@shut= said...

alOng...kO bgi tau satu dunia ni....hehe...x pasal2 kawan hang kena...pe kate, hang bgtau face to face/..,,hehe...hang kan 'cOmel'....bgtau secara 'comel' lah~...

haha....naya dia bace ni wei...kecik ati dia...hehe...x pasal2 kurg pahala hang d bulan pOsa ni/....hehe...

Along Tapa said...

iwan

sudahla...padahal ko dalam ati bersorak2 sebab last2 aku terkeluor gak cakap...cait~

fiezah

sabor r ni..byk cantik muka dia..sniri punya pekung sniri basuh r..aku tak tulis comel??a'ah..bau itu telah mengurangkan kecomelanku~~~ :p

intan

eh??tapi tak satu dunia faham bahasa melayu..haha..
aku dah bagitau secara comel, dah bagitau secara rock pun tak jalan..tinggal bagitau guna tapak tangan jek tak guna lagi...hehe..nasib aku penyabor lagi comel~~

RozSyah said...

salam along..cuba letak garam dan air dlm baldi..air suam2 skit..pastu suh je kwn ko tu rendam kaki dia..hari2 buat..aku rs insyaallah boleh rawat kaki dia tu..selamat mencuba..hihihi...

nabilah_2908 said...

bab bau-bauan ni..mmg berat sikit...

apa kata buat 1 meeting di antara housemate...then bagi tahu la kt dia..luahkan segala yg terbuku di hati...

sebelum buat luahan hati tu...ingtkan dia supaya dia boleh terima dgn fikiran yg terbuka...jgn simpn dlm hati...kamu2 semua buat ni pun utk kebaikkan dia juga..

good luck...!! (^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak,
AYAH...I'M SORRY

Along Tapa said...

Rozsyah

garam tu nak pakai garam laut ke garam bukit??hehe...nanti aku try suruh dia buat petua tu...mekasih kak ros

nabilah

dah buat dah..ari cakap tu dengan penuh khusyuk dia cakap ok2...pastu esoknya, dengan penuh harapan,akhirnya dia................................sama jek

iwan_dextrous said...

btul2 mrh nie..hahaha

Along Tapa said...

iwan

huish!!!!takleh marah2...puasa.....nasib ko ingat kan~~~

NonoiOrange said...

siapakah ??

Along Tapa said...

nonoi

entah..tak baik bukak nama orang tu...malu dia~~~cerita jek dah la...ek??

NonoiOrange said...

alaaaa.
nk taw la.
adakah org itu nonoi kenal ??

Along Tapa said...

nonoi

weeekkk..... :p

NonoiOrange said...

yeke ?
malu2.
hahahaha

Along Tapa said...

nonoi

hahaha...buat assignment la...malas lak dia~~~

d_tieah said...

Haha..
Aku lom ade pglmn dok serumah dgn kwn2 lg..
Tp ms sklh dulu, kat dlm kls ni..
Mak aiiiiiiiii..
Ade la sorang class mate dok dpn kwn aku yg dok sblh aku..
Asal je hari selasa dan ke atas, mmg berbau beb..
Hari Isnin ok lg, dia dh cuci kot baju uniform dia tu..
Aku rasa baju uniform yg dia pakai tu x cuci lorh..
Satu lg kes..
Bau ketiak hangit!!!!!!!!!!!!!
Hadoi..
Ni plng pantang aku la ni..
Sape2 yg bau dia snggh aku tak tahan aku direct je tgo..
Tu kalo kes aku dh hilang sbr la..
Ade pglmn ni.. baek punya..
Ms perhimpunan ni, mn thn bai..
Dh la lm siot berdiri tgh pns..
Tmbh lg ade bau yg kurang mnyenangkan..

Along Tapa said...

d tieah

kalo masalah cam ko tu ok lagik sebab bau masa tu jek...bila dah jauh ke, dah p tempat lain tak bau lagik...cuba ko bayangkan keadaan cenggitu hari2....amcam??bahagia tak??haha

mira ellyna said...

aish sabr la ye..
jap2. org mane membbe ko nie. kelantan?? jb?? kl???

Along Tapa said...

mira

ehem ehem..hybrid kelantan, selangor, siam....ahaks....apsal???

y@n@ M!B said...

ko tlg la carikn dia awek...baru terurus sket kut kebersihan diri dia..sbb dia xde komitmen tu dia femalas nk urus kebersihan diri =)

aku penah ada kwn cemtu masa kt tpt keje lama...tp sebab dia jaohhhhh lg tua dr aku...mcm TERpaksa redha weh! hari² aku migrain udah seharian duk bau 'perfume' dia jek T___T

nabilah_2908 said...

ai...ckp dgn baik pun tk jalan...

masalh gak nih...

jom ke APA KATA HATI pulak,
KEHEBATAN CINTA

Along Tapa said...

yana mib

dia dah ada awek......sadis kan kena berdepan orang cemtu...


nabilah


tu la..mmg cukup istiqamah dia dengan pendirian da tu...huhuhu~~

masturah idrus said...

dasat nye housmate ko ni.... betul ke ko beli 2 botol febreez???

Along Tapa said...

mashi lalala

sungguh~~~~~