Friday, August 6, 2010

Satu dibalas tiga~~~

Alkisah

Jadik la citer pagi tadi...aku dengan penuh semangat bangun awal...dapatla surprise kan..bangun-bangun tido, En. Maskot dengan selambanya tak tido lagi..giler betul dia overnight malam semalam..mentang-mentang le dia takde kelas arini...bior la citer En. Maskot tu..lagipun dia tak mengganggu apa-apa pun ari ni...sekurang-kurangnya kalo dia tak tido, kurang le bunyik orkestra malam yang aku cerita kat post "kegembiraan waktu tidur..." dulu... lagipun agak pelik la sebab malam tido memang takde bunyik-bunyik pelik yang keluor..mungkin diorang akan berbunyik bila En. Maskot dah start mainkan intro "Tenor"nya kot...

Ok...sambung cerita tadik...lepas aku kejut En. UK dan En. Iwan Dextrous, kitorang pun bersiap-siap la, menghensem-hensem, mewangi-wangi..nak pegi kelas la katakan....giler semangat nak pegi kelas...tak pernah umor kitorang bersemangat cenggitu ko~~~

Dah siap-siap tu, kitorang pun terdengor la pintu rumah depan kitorang terbukak... hah!!apa lagik!!!peluang tu!!takleh lambat-lambat ni... kata aku dalam hati dan lepas tu diluahkan melalui lafaz bibir aku di pagi yang syahdu tu...bukan apa ko...depan rumah ni ada la awek nursing yang kitorang tak sempat-sempat nak berkenalan...jumpa pun kalo tak main senyum-senyum, tegur-tegur cenggitu jek...jangan pikir bukan-bukan ek...kitorang ni memang suka beramah mesra dengan awek jiran tetangga...hehe...maklumla orang bujang katakan~~~

Pastu dalam lif boleh la pulak bergurau manja-manja pulak...kije En. Iwan Dextrous la pegi kata UK nak turun tingkat 1..padahal kitorang memang nak pegi kelas...ke ground floor la ek...hambik ko..kena sound manja...ngok korang...segan aku pagi-pagi...tapi suka....

tu jek la yang best kot jadik arini..lepas tu sebab tulah agaknya bergurau dengan awek tu, kena suwey baik punya...sampai kat kolej, enjin keta iwan mati lak...bukan sebab apa..lupa nak free gear..maybe En. Iwan excited sangat kot gurau manja dengan awek tu tadi...pastu masa aku nak keluor keta, boleh lak aku terterajang plastik ape benda ntah kat keta En Iwan..jadik kije lak nak pasang...lepas tu bersusah payah naik bukit, panjat tingkat 5, sampai-sampai, duduk kejap, dapat berita kata kelas tangguh sebab lecturer sume ada meeting dengan Dato' merangkap CEO dan Dean kitorang...bangang sungguh...dah la cukup thrill dah arini...kena lak balik tak masal-masal buang masa...nasib baik kelas petang tadi ada walaupun dapat assignment berganda-ganda...promosi bulan ramadhan kot...bagi 1 percuma 1...

p/s: "eee....dia ni...buat main lak..kan orang dah lambat dah nak...eee..." tu la lebih kurang ayat awek tu masa kena nyakat dengan kitorang..pada awek yang kena tu, jangan marah la ek...kitorang guro-guro manja jek...kalo jiran tak guro mana nak makin tambah kasih sayang erat silaturrahim..tak gitu??hehe...buat korang yang baca tu..kitorang tak nakal towh...kitorang sume baik-baik lagi comel...kan??kan??

20 comments:

iwan_dextrous said...

nape lah jahat beno ko along..x bek kacau ank dara org...hahaha

Along Tapa said...

iwan dextrous

aku tak kaco la...bukan ke kita berguro mera jek tadi dengan awek tu..ko jek yang kaco..sebab tu suwey ko bjangkit kat aku tu~~haha~~

iwan_dextrous said...

siot ko..ak lak kne..ukay pnye sbb r nie..hihihi

lg pun awek 2 mmg asyik pndg ko je..hahahha

Trah Wann said...

amboihhhhh .

bergurau senda tanda kemesraan ye ? hekhek . yo la tuhhh ~

memang sifat natural lelaki suke buat cenggitu kat pmpuan .

*psstt , klu dah ad peluang dpan mata , apa lagi jgn segan2 , rembat terus ! :DD

Along Tapa said...

iwan dextrous

tu yang aku segan tu..pasni turun pakai topeng la kot...haha

Trah

kitorang laki kan sifat manja tu lebih..tu yang comel tu...buat apa aku nak rembat..sian la awek tu..sakit ko kena rembat~~~

iwan_dextrous said...

along:

ak sakit perut nie..mntk ubt wei kt org dpn..hahahhaa

trah:

along nk rembat tp dy takut dy yg kne rembat ngan awek dy nnt..hahaha

Along Tapa said...

iwan dextrous

tak balik lagi kot...kalo takde awek depan tu takpe dowh...aku suruh En. Maskot ubatkan sakit perut ko tu...paling bodoh pun aku boleh suruh dia pijak2 kan skali kalo tak hlg...amcam???ehem ehem..jangan r sebut part yang tu...nanti dia inject aku dengan sedatif,tak balik melaka aku nnt~~

masturah idrus said...

hambek! mesti awek tuh duk sumpah2 korang... tu yg kemalangan berlaku tuh..
hahhaaahah

Along Tapa said...

mashi lalalala~~~

takpe...dia sumpah pun i rela....hahaha~~~

iwan_dextrous said...

sumpah2 tu tnde nye syg..hahah

Along Tapa said...

iwan dextrous

sumpah-sumpah tu bukan menatang yang boleh tukor2 kaler ke???

iwan_dextrous said...

dy kire mcm sharul luya r ea...ske tukar2 identiti..hahaha

Along Tapa said...

iwan dextrous

luya tu sesumpah ke???aku baru tau seyh..aku ingat dia tu cecak~~~ wei carik getah wei...aku nak lestik cecak ni~~~~

fiezah91 said...

haha..siap kaco awek.. huuu..
eh eh tiap entry ko ni ada je perkataan "comel" wakakaka

Along Tapa said...

fieza

aku tak kaco la...aku berguro manja..hehe..ada perkataan comel??ko maksudkan aku comel ke???tetiba rasa gembira lak..heee~~~

nabilah_2908 said...

haha...tidak la jahat....lelaki kalau tk naka....erm....tk normal kot... :P

jom ke APA KATA HATI pulak,
DI SEBALIK NAMA

ieQa sWetLuv said...

amboii pantang nampak awek laju je korang ea haha

Along Tapa said...

nabilah

laki tak nakal tak normal??hehe...kitorang kan lambat matang...jadik memang kenakalan tu sangat tebal....hehe~~

ieQa

kalo nampak separa awek pun laju jek kitorang......lari~~~ hahaha....

iwan_dextrous said...

ckup2 ler tu

Along Tapa said...

iwan dextrous

apa yang cukup???