Friday, July 30, 2010

Rumah Baru.........ke??

Alkisah

Hari ni dengan penuh jayanya aku kembali ke Melaka...yeeeeeeeeeeeeeeeerrrrkkkkkkkkk!!!!! aku betul-betul mati kutu kalo duduk sini..tak best sebab tak pat nak berkepit dengan bapakku yang hero....lagipun duk kat sini jadik paling tua....jadik takleh nak manja-manja...kena berlagak jadik macho tapi kurang hajor mulut lanchang...hehe~~~ kesian budak-budak ni...~~

aku bukan nak cerita nak pasal budak-budak ni yang dah dekat setahun setengah dah dengan aku...tapi aku nak cerita yang aku dah dapat rumah sewa baru..sangat mahal kedarah..harga dia ehem ehem ringgit....dah tu sangat kecik...rumah pangsa tanpa puri la katakan....dengan berlambak 8orang kat dalam ni...bilik ada 3 jek..dan hubungan kitorang kat dalam bilik pun semakin intim sebab sempit..hehe..jangan pikir lain ek...kitorang tidak bersifat terbalik....

masa aku baru sampai, ya Allah...ni rumah ke tempat pembuangan sampah ni...sangat berkembor...berterabur semua dengan sampah,beg-beg baju, kotak-kotak yang sangat menarik koyakan-koyakannya, tak campur dengan bau-bau yang menusuk kalbu, habuk-habuk yang umpama jerebu,sampai tapak kaki aku pun dah macam nak buat seni tapak kaki dah gayanya...sangat cantik lagi comel(aku taktau apsal aku rasa aku comel sekarang ni...)hehe..

dan bermula la aktiviti mengemas rumah...merasa jugakla buat kije...dengan encik luya main gosok-gosok dalam bilik air sampai menyembur-nyembur air...jangan pikir yang bukan-bukan ek...dia gosok dinding bilik air sebab dia sangat rajin nak basuh jamban..mungkin sebab tu dia berminat buat posting pasal restoran jamban dulu....pastu encik wan dextrous pun tolong kemas-kemas gak...tapi apakan daya..dia dalam kesedihan sebab gobok zip dia dah rebah menyembah bumi tak sampai setengah jam didirikan...terpaksa la kitorang tukor fungsi dia jadik meja tulis...haha..sangat kreatif bujang-bujang kopak ni...aku nak cerita sume sumbangan rakan-rakan serumah merangkap geng-geng bloggers aku ni, rasa cam tak best lak ek...takpela..sebut la sorang lagi rakan rumah..bagi dia glemer sikit...en.bib..sori sebab aku tak ingat amenda ko buat tadik..haha...

tapi pendek katala...rumah ni memang sangat bingai tahap kemiskinannya..dahla rumah kecik...sempit..bilik takde kipas..kipas ada satu jek kat rumah...bilik air ada satu..tu pun muat-muat sorang..takleh nak buat parti buih...nasib baik budak-budak ni tunjuk kat mana rumah aku tadi..kalo tak, aku rasa aku keluor balik tanya ni betul rumah yang aku sewa ke atau dia salah bagi kunci bilik pembuangan sampah...cait~~~

p/s: apa-apa hal pun kena la gak bersyukur dapat rumah sewa...buruk-buruk pun rumah aku...tadi ingat nak buat sujud syukur jek dapat rumah sewa tapi tak boleh sebab aku taktau kat mana tempat betul-betul bersih nak sujud lak...(tuan blog saje cakap cenggitu sebab nak cover kecomelan dia~~~)

15 comments:

muor76 said...

kat area mane ko dpt umah sewa tu?

RozSyah said...

along..akak selalu tersenyum membaca nukilan ko yg kelakar ni...

azmihamin said...

belajor besabor la ye long..hahaha nape link aku ko letak Azmi "Teddy" Hamin? Chess! huhu

nabilah_2908 said...

melaka kt mana...? huhu..

tgh dok fikir..mcm mn erk..almari zip tu..bertukar jadi meja...share la gambr..baru la lagi best.. ;)

kim salah kt semua member rumah yupp...rajin betul kamu2 ni semua berkemas.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
AWSOME PHOTOGRAPHY - PART 2

Along Tapa said...

muor76

aku dapat area peringgit..kat peringgit indah..dekat sikit nak pegi kolej...

Rozsyah

hehe..ingat akak tersenyum sebab kecomelan aku tadi~~

Azmi

sabor la ni..kita kena terima apa-apa yang jadik...eh??kan comel nama teddy tu~~~hehe...

nabilah

melaka kat malaysia la yang oi~~~haha...area peringgit sebenornya...dekat-dekat dengan melaka sentral..hoho..aku nak share gak semalam..tapi broadband da lembab..jadik dapat cerita jek la..
sebenornya kitorang malas gak...tapi sebab rumah sendirik,terpaksa la gak kemas~~~

intan shafiqah said...

hek ler~...
sejak kebelakangan ini, tuan blOg ini perasan dia cOmel lah...haha, sebenarnya, dia agk sengal ok!...kikikiki...

hehe..cept2 bersyukur...haish budak ni..haha...

Along Tapa said...

intan

ko malu nak ngaku aku comel kan~~~

baik~~~aku bersyukur~~~nak kena buat kenduri skali ke??ehehe~~~

intan shafiqah said...

haip~...
ngOngbe alOng~...
hakhak...
xmalu alOng=)...perasan cOmel~...

hakhak...bule juga wt kenduri=)...tnda kesyukuran der=)

Along Tapa said...

intan

hehe..nak buat cemana..dah takde orang nak kata aku comel..aku cakap sendirik la...ek??

y@n@ M!B said...

kt melaka bkn byk rmh utk disewa ke? mcm sedey je dpt rmh cemtu..owner xjg leklok..mtk potong duit sewa la..huhu~

naseb laki sempoi, klu pompuan mesti nk privacy lebey..xde maknenye nk share ramai²..hehe~

masturah idrus said...

besh kan basuh2 rumah... tapi apesal macam teruk sgt je keadaan nye.. macam hina giler... hhaha..

thanx for ur support! :)

fiezah91 said...

yeah! kembali buat entry sendiri.. haha.. tergelak aku baca..

ehem2 along comel? wakakaka..

Along Tapa said...

yanamib

banyak rumah sewa kat melaka...tapi yang dekat tu takde...takkan aku nak lepak kat peringgit, aku nak carik rumah kat jasin lak...membazir duit dan masa jek~~~~

kitorang pun nak gak privacy..bahaya kalo mesra2 sangat nanti start main-main "pedang" lak..erkkk

mashi

cuci rumah memang best..nak2 kalo rumah tu mmg da bersih..tak banyak kije..kalo tak macam betul2 renovate rumah baru jek~~~

rumah tu mmg hina..ngeeee~~

fiezah

uiks??tak comel ke???hehe~~~

Hamba Allah said...

eh.
pak cik comel ke ??
hahahahahahahahahaha

Along Tapa said...

Hamba Allah sang nonoi

huh??ko sengaja taknak ngaku aku comel sebab takut abah jeles an??hahaha~~~