Monday, January 16, 2012

Penyampaian baucar 200 pada mahasiswa...aku perhati...

Alkisah

isu ni kalo nak diikutkan dah kira basi la ek...tapi disebabkan hari ni baru aku dapat baucar tu, so aku nak cerita arini...taknak cerita hari lain...kalo nak diikutkan susunan hari dia, hari semalam, mak-mak bapak-bapak dah dapat 500 yang dijanjikan tu...dan hari ni kitorang yang student-student ni baru dapat baucar yang bernilai 200 tu...sebelum aku menceceh, aku nak cakap terima kasih dulu sebab dah bagi..ok..dah cakap terima kasih, barula boleh ngutuk...meh aku nak cerita apa yang aku sempat terperhati dan terpikir pasal baucar ni...

  1. bila ada sumbangan jek dari kerajaan, aku tak faham...kenapa mesti ada majlis-majlis besor-besor?pastu nak kena ada media...tak kira la media mainstream tak pun media kolej...tak boleh ke dia bagi jek macam bagi slip exam tu?takde nak serahkan baucar replika la apala...kalo tak kaco time lecture takpe la..ni dah kaco time lecture...datang lambat lak tu...ingat kitorang tak bayor ke...hish...

  2. pastu kat dalam majlis tu, mesti ada bagi ceramah-ceramah lak....halamaaaakkk...nak bagi, bagi jek la...nak main ceramah-ceramah lak...benda yang patut boleh setel beberapa jam jek dah kena ada extend beberapa jam lagi....dahla kaunter bukak sampai pukul 4 jek...

  3. dah tentu yang aku tak faham, kenapa dalam ceramah-ceramah tu mesti nak ada bodek orang besor-besor?ni toksah cakap kat majlis ni la...kat majlis memana pun aku tengok mesti ada bodek-bodek...bukannya kalau kita bodek tu dia bagi tambahan ke apa ke...sama jek banyak tu dia bagi...

  4. ni satu lagi benda yang memang aku tak pernah berkenan..kenapa nak kena tekankan ingat jasa, ingat jasa...ni memang benda yang paling aku rage...patut aku yang tekankan...ingat janji...kitorang tak mintak...korang yang janji..dah tu jangan nak samakan dengan jasa pulak..tu tanggungjawab korang...benda ni aku dah menceceh panjang dah kat entri mana ntah aritu...meletup sifat rebel aku...mula aku rasa macam diorang bagi tak ikhlas jek...

  5. mungkinla diorang suka nak ada majlis ke, apa ke...ok fine...nak berucap, berucapla sampai lebam..tapi aku tak pernah tengok majlis yang bagi can kat kitorang berucap...bagila kitorang yang hina dina ni berucap...dan aku nak tengok gak sape jantan-jantan melayu ke, pemimpin kolej ke yang berkonek berani cakap depan-depan kat diorang?kan?

  6. ni satu lagi...petikan dari ceramah-ceramah yang berjela-jela tu...diorang kata pelajar ni jam kena bersyukur sebab tak rasa susah cam dulu...kena kije nak support semua...tak mewah duit cam student ni jam...meh aku bukak mata kat orang-orang yang buat aku nak melambung ni....tang mana yang kitorang mewah pun aku taktau...buat pinjaman, sahla kena bayor..nama dah pinjaman...satu sem, 3000 yuran pengajian+600 yuran lain-lain tak masuk asrama...sebulan dapat 530, satu sem, 4bulan...so kiranya yuran lain-lain tu kitorang kena bayor 150 sebulan...sewa rumah, api, air, streamyx, gedebak gedebuk 200 sbln...baki 180 tu la untuk makan...tu tak tolak duit buku, duit photostat, duit kertas bla..bla..bla...tolak tambah kali bahagi, tinggal 50 untuk sebulan bersih untuk makan jek...hoi!!orang kije buruh pun dapat lebih la....sape kata kitorang mewah?

  7. pastu masuk balik baucar..bagi kitorang baucar 200...4 keping baucar 50...buku aku satu subjek dah 190...kalo aku taknak beli pun,baucar tu bukan boleh guna untuk beli benda lain pun...tak ke jebeng...marah betul aku...

 tapi apa-apa pun...terima kasih la sebab bagi..walaupun baucar tu just boleh guna kat tempat-tempat tertentu jek dan boleh guna sampai 31Mac jek, aku secara jujur akan cakap yang mungkin aku akan cuba fikirkan cemana aku nak swindle bendalah tu...jangan salahkan aku ek...


p/s: mungkin diorang lupa kot...student pun dah layak mengundi...oppress la lagi...

13 comments:

Hanys Najib said...

Mcm mane promosi tu penting dlm bisnes, mcm tu jugaklah pentingnya promosi dlm berpolitik, promosi 'kuat' la tu, heh heh

Along Tapa said...

hAnYS

promote gila2 pun, bkn aku ngundi kat melaka pun..haha..

ainzoo said...

ko ni Long... buat2 tak tau pulak...
Lagi mau curious? Aku fast & Furious ko kang, baru ko tau.. hehe

Ada udang sebalik mee bandong,
Ada ikan bilis sebalik sambal tumis,
Ada mi siput topping sambal bilis,
Ada inti kacang merah dlm apam bulat,
Ada rojak di dalam petis,
Ada ikan parang dalam kuah asam pedas,
Ada telur pindang dalam berkat kja kawen.

ko lagi mau pakai lampu picit masa matahari dah mencanak naik?

(bak sini rm200 tu..hew hew hew)

Along Tapa said...

ainzoo

hoh...ko buat aku lapor la..

bofoyengfeng said...

gula-gula tu bro...semua tu gula-gula...heh...

Along Tapa said...

bofoyengfeng

haha..tau...bagi gula2, aku tak tolak...tapi aku pikir tetap cam sama gak...

Woofer Storm said...

meh sini baucar tu,nak guna..sy tak dapat pun bro..heheee

suzie rahman said...

amboi..dh dpt kutuk lk.biasa r.politik je tu.

Along Tapa said...

Woofer Storm

haha..nak, meh jumpa aku...aku belanja ko...baru la sama merasa..hehe...

aku dah tau nak buat apa dengan baucar tu..belanja adik aku beli barang sekolah...dia lagi memerlukan aku rasa...barula rasa berbaloi dapat..

Along Tapa said...

suzie rahman

dah bagi, hambik...bapak aku kata tak baik menolak rejeki...hehe....

tak susahkan sesape said...

ak dah hbis rm100..wat bli NOVEL..haha..dah sem last nk bli buku ape ag..bglah duit ke..blh jgk wat support tuk final year project..aiseh!

Along Tapa said...

tak susahkan sesape

aku pun sama cam ko gak...haha...

Fakhrul Haiyin said...

haha. ada la tu target diorang kn. cehh. trukss.