Thursday, September 15, 2011

Benda-benda yang PANTANG dibuat kalo mengorat....

Alkisah

sebelum ni aku ada ajor cemana nak mengorat, apa cara ngorat terbaik, kat HHD pun aku ada gak cakap benda-benda yang kena elakkan kalo kita nak awek tu suka kat kita...tapi aku terlupa...terlupa nowh nak ajor basic dalam mengorat...dan salah satu basicnya ialah, benda-benda yang memang kita jangan buat langsung in case kita nak bertindak mengorat ni....meh aku list...

  1. Pantang yang first dan paling utama....sebab ni yang tak boleh nak ada tapi-tapi...jangan sesekali kita ngorat bini,laki atau pun endut orang....sebab bagi sorang pengorat yang berjaya, ni kira macam mengkhianati geng sejantina kita walaupun kita tak kenal endut orang tu....kalo korang kata pedulik apa aku, jangan salahkan orang lain kalo korang dah ada endut atau dah ada laki ke bini ke, orang lain duk ngorat bini korang...faham?!
  2. Pantang kedua, jangan sibuk-sibuk nak ngorat awek comel ke cun ke kalo muka kita tak semenggah...nak ngorat, bior yang sepadan dengan kita....sebab kompem-kompem target yang nak dingorati tu naik menyampah....walaupun kat depan kita, dia berlagak keras macam jual mahal, tapi dalam hati dia cakap "Pi mamposla jimbet...agak rumah lu takde cermin ke hape..."...
  3. Pantang ketiga, jangan terlampau nak up kan diri sangat....sorang pompuan memang suka jantan yang hebat..tapi diorang lagi suka jantan yang jujur dan tak meninggi diri....senang nak kontrol...senang nak komunikasi....ni tak...kalo dah lu bajet lu bagus jek, dah tu kalo salah seboleh-boleh taknak ngaku...sibuk carik salah orang balik lak sebab taknak down, lupakan jek la hasrat nak ngorat orang...pompuan tak suka laki terlampau ego ek....
  4. Pantang seterusnya, memang pantang kalo jenis jantan yang pantang tengok dahi licin...sibuk nak kejor..fix kan pada satu orang jek...dan ngorat...sebab orang pompuan ni kalo nak carik endut ke, bakal laki ke, dia suka yang setia....sape yang rela dimadu ye tak??jadik, kawal nafsu yang satu dengan akal yang sembilan tu jantan...
  5. Pantang lain, jangan sesekali bermuka-muka...depan awek tu kemain baik lagi kita layan....tak pun bukan main elok lagi perangai...tapi belakang dia, macam setan bertanduk lapan....cakap kalo takde maki memang tak sah la...tolong ye sador jejantan sekelian...orang pompuan ni suka jantan yang jujur...jadik, jadikla diri sendiri depan dia walaupun pe'el korang tu macam jembalang tanah...sebab kalo betul dia terima korang, bior dia terima korang dengan pe'el buruk sekali...sanggup ke berlakon jek??
  6. Ada lagi pantang...jangan sesekali nak jadik overprotective nak kawal-kawal target korang tu supaya takde orang kacau...padahal korang belum ada apa-apa lagi dengan dia....hmmm...tokleh nak komen sangat sebab aku pun kekadang terlepas benda ni...jadik, untuk sape yang nak jadik bakal bini aku tu, kalo aku terbuat, mintak mahap ek...kengkadang jeles tu datang sendirik...hehe...
  7. Sebab aku selalu stop kat point ke 7, jadik aku letak gak pantang yang ke tujuh ni...jangan sesekali membohong konon-konon kita ni power sangat...sebab masalahnya kat kita nanti bila kita dah jadik endut...terkantoi segala sifat loser kita dan takut-takut dia susah nak terima...belajor jadik transparent tapi bergaya di kaca mata awek pojaan hati tu...
bunyik macam susah jek kan semua pantang-pantang ni??tapi tula hakikat dia...apa yang aku boleh simpulkan, kalo nak ngorat tu, jadik la diri kita sendirik, bertindak kawal nafsu dengan bijak dan jangan jadik jantan semberono yang bergerak mengikut kepala helmet jek....okeh??

p/s: aku terperasan pantang yang aku bagi ni untuk jantan jek...tak kisahla..sebab biasanya yang kije mengorat-ngorat ni kije jantan...jarang-jarang dengor pompuan yang ngorat-ngorat ni...ek??korang ada apa nak tambah??sila-sila..

8 comments:

h A n Y S said...

"Pi mamposla jimbet...agak rumah lu takde cermin ke hape..." LOL, aku xpnah pulak ckp macam ni, eh, mane plak nak ckp,dah takde sape nak ngorat! kahkahkah

Along Tapa said...

hAnYS

cuba ko lalu kat tepi2 shopping complex ke...kompem ko akan timbul perasaan tu...hihi

ainzoo said...

Aku xmo tambah..nk nokok tambah je..

1 - laki orang yg slalu sangat test market. bini kepunyaan orang pun sama..sj la nk tgok saham tu tinggi lagi ke tak..haish..mau ku tumbuk semuanya.

2 - tapi, slalu je tgok suami hodoh bini cun, suami ensem bini xbrapa cun..Jodoh kot ya? Yang ni aku tak mo tumbuk sebab dah pasangan laki bini. eheh (pergh..wat2 tak paham yang Long tulis utk NGORAT, bukan utk yg dh dingorat)

3 - Bukan setakat ego.. yang jenis kongkong pun tak suka jg..tak kira laki2 @ ppuan.. kolo aku dapat ni, mmg aku tumbuk.

4 - Hai la jantan oi..pehal cari dahi licin?nnt sok lusa, kopak la duet korang kna bayor duet mentenen muka&dahi awek korang...

5 - Jangan semunyikkan kaler sebenar korang..tunjukkan kan semua belang2 panau yang korang ada (jangan bukak aurat pulakkk)tak kira la laki @ ppuan..takut nnt, bergegar tiang Arash sebelum korang sempat langsaikan utang kja kawen korang..

6 - jgn tnjuk hero lelebih masa nk ngorat....tunjuk hero malam pertama pas nikah niscaye lebih bermakna..hohoooohohoho

7 - yang power hanya lah Go go go Power Rangers... la la la .. Jadilah diri anda yang sebenar2nya.


Lelaki mmg ada sifat melindungi perempuan, tapi, berpada2 lah... Yang perempuan memanglah ada sifat manja tapi jangan buat aku lemas (memang aku tumbuk je org cmni..)

Along Tapa said...

ainzoo

manja betul ko ek sampai semua benda ko nak debik...hahaha

iwan_dextrous said...

erk

ainzoo said...

oh.. aku tak panggil jimbet.. aku panggil jibauk.. ahaha

aku? manja? memang aku manjaaa (mode: sedang letup2 jari)

Along Tapa said...

ainzoo

haha...pekata kita setarakan panggil jebeng jek...ahaks...


asyhadualailahaillallah(sambil pakai helmet)

Along Tapa said...

iwan dextrous

ko nape??terkena batang hidung ke?