Saturday, May 15, 2010

C.I.N.T.A dan A.N.G.A.U

Alkisah....

rasanya aku dah pernah citer dah pasal member aku En.Maskot dulu..yang cerita dia dah aku alihkan dari blog ni sebab aku terasa ada tak elok untuk kesihatan En.Maskot...jadi aku gantikan dengan posting yg baru ni...

Secara umumnya la, cinta dan angau memang tak dapat dipisahkan....dari angau la datang cinta...dari cintala datang angau..tu la falsafah yang aku pikirkan sniri dari pengalaman aku...aku bercerita pasal cinta bukan sebab aku angau atau menda2...takde...cuma suka tgk anak-anak muda kat keliling aku ni dilamun perasaan chenta yang amat dalam menusuk kalbu menikam jantung menyentap sanubari..cewah..

maka berputiklah perasaan angau bagi mereka-mereka ini...sampaikan malam masa tido pun tersebut-sebut nama(nasib baik bujang..kalo da kawen tak ke naya merasa periuk golek diatas kepala)..dan dimasa itulah makan pun tak lalu..tidur tak lena(mana tak asyik tersebut nama jek),mandi tak basah(mana nak basah...mandi pun da lupa cmna)...

dan bermulalah kisah ngorat-mengorat...indah sgguh time tu..bercakap dalam telefon pun berjam-jam..ada jek bnda nak cakap..kadang-kadang cerita taik pun boleh jadik seronok...pastu ber"dating"...perggghhhh...mangaih...masa tu memang dunia ana yang punyala...seronok smpai tak ingat siang malam...masa tula ayat-ayat sarkastik yg bapak aku selalu sebut keluar...cam "eh??u kentut ke???takpe2...i suka...u kentut pun i suka...cam bau perfume.."..masa tu memang tak ingat r..taik gigi pun rasa coklat...bukan aku bersikap anti...cuma bercerita dan seronok tengok anak-anak yang tengah mencuba...

tulah penangan cinta bagi orang-orang yang angau...aku bukan nak kata buruk..aku pun ada pengalaman cmtu gak..cuma berkongsi..tapi kat keliling aku, aku tengok anak-anak ni bercinta pun dah maju...masa zaman aku pakai telefon jek...nak telefon pun kena tunggu timing...yela..mengharapkan suara comel awek yang mengangkat, rupanya suara garau sang bapak yang macho lagi bergaya lak yang jawab...memang menggelabah bai~~~
zaman-zaman ada handphone sendirik pun sama gak..sanggup kot menyorokkan handphone dalam spender...maklum...takut bapak nampak..kantoi nanti...tapi tu dulu..zaman analog..budak-budak sekarang pakai laptop..internet...nak mengorat pun guna bahasa komputer...nasib baik komputer ada standby mode..boleh sorok-sorok,boleh hidden kalau taknak kantoi...kalau semua jenis open cam handphone,tak ke naya..mana nak muat sorok laptop dalam spender...

tapi apa-apa pun penangan angau dalam cinta ni memang tak pernah berubah sampai biler-biler pun...kalo tulus ikhlas tetap bawak sampai jinjang pelamin...kalau tak berapa nak ikhlas membawak sampai ke hubungan kelamin(astaga..)..kalo yang memang tak ikhlas, memang mintak tak kenal muka sendirik kat dalam cermin...

tu jela kot bebelan aku yang dah mula merepek meraban tak tentu pasal ni...bagi yang faham, fahamla..yang tak berapa nak faham, faham-fahamkan la ek....

4 comments:

iwan_dextrous said...

bese r nie...

nk2 org yg bru bercinta..
tp ak jrg nmpk kes mcm nie...hihih
ap2 pun dorg nk bercinta mcm mane pun yg pnting mbr jgn ketepikan..
coz satu mase nnt mbr uw akn jd lg pnting dr gf...

robot.korupsi said...

aq ta kesa lorh..
mybe akan jd kt suatu ari nnt..kah3...
i want nobdy2 but u..haha

Along Tapa said...

iwan

kalo ikut ayat bapak aku, dia bg tempoh 3 bulan untuk tgk ko sesuai ke tak..pastu dia bagi sumpahan 3tahun ko bleh kekal ke tak..mmg hard terrain sungguh..

robot

eh??bukan ko dah ada ke??

nonoiorange said...

dui