Sunday, May 9, 2010

Apa ada dengan Muor~~

Ni antara benda-benda yang sempat aku capture masa balik Muor aritu...

Koleksi pokok dalam pasu yang mak ayah aku tanam..aku sendiri tak tau nama dia..maklumlah aku tanam pokok buah jek..pokok bunga aku tak minat..

Pokok cempedak yang da season..sebelum aku lahir lg dah ada da..ni jam dah tak berbuah sangat dah..

Pokok ciku betul-betul kat depan rumah aku..alhamdulillah tak pernah putus buah dia..

Ni putik lagi asam ni...taktau la besor mana dia jadik kali ni...

Pokok Asam kebangaan aku..buahnya pernah jadik sebesor kepala adik aku..

Nila anak asam atas tu..Baru berapa bulan aku tanam..

Ni pokok jambu air yang amat malang..setiap kali ada putik buah, sure kena hempap dahan manggis...sian betul..


Buah mata kucing yang tengah nak menjadik...

kopi 434 yang dah tersedia dalam cawan mak aku..

Bapak aku di kubur Parit Sakai...kitorang datang menebas kawasan perkuburan ni...tu kubur arwah tok aku tu..Allahyarham Haji Yusof bin Haji Sadi..Alfatihah...

Banyak lagi tempat dengan benda-benda yang aku tak sempat amik gambor..takpe..ada masa nanti aku update la lagi ek~~~

No comments: